Sinds 2022 hebben wij een langdurige samenwerking op retainerbasis met HomeExchange, wereldleider in huizenruil, waarbij iedere twee minuten een woningruil wordt bevestigd door een van de meer dan 150.000 leden verspreid over meer dan 145 landen via het platform.
Gedurende het hele jaar zijn wij verantwoordelijk voor de lokale PR. Wij adviseren over mogelijke aansluiting bij (inter)nationaal nieuws, verwerken data vanuit het HomeExchange platform in pakkende persberichten en onderhouden contact met reisjournalisten.
In januari 2024 organiseerde HomeExchange voor het eerst een Openhuizendag in Nederland en Vlaanderen om meer mensen kennis te laten maken met huizenruil. Meer dan 200 huizenruilers openden hun deuren om geïnteresseerden te informeren en inspireren over deze bijzondere manier van vakantievieren. Het presenteren van data uit 2023, die aantoonde dat de populariteit van huizenruil in Nederland groeide, in combinatie met het uitnodigen van pers voor de Open Huizen Dag, resulteerde in een enorm succes! Verschillende media zoals Hart van Nederland, Algemeen Dagblad, Omroep Zeeland, Noordhollands Dagblad, Dagblad van het Noorden, Omroep Gelderland, de Gazet van Antwerpen en de Telegraaf bezochten huizenruilers om hun ervaringen te delen. In totaal hebben we 72 publicaties behaald, een stijging van 260% ten opzichte van onze KPI van 20 publicaties. Deze publicaties vertegenwoordigen een PR-waarde van €785.000 en hebben een totaal bereik van 101 miljoen mensen.