Steel Blue is in Nederland sterk vertegenwoordigd in de bouwgroothandel. De volgende stap om de verkoop te verhogen, was het creëren van een over-the-top marketingconcept om een breder Nederlands publiek te bereiken.
Inspelend op de trends die uit marktonderzoek naar voren kwamen, vonden we in Goldband de partner om dit te realiseren.
Goldband heeft een uniek verhaal: voordat ze beroemd werden, waren ze stukadoors en hebben ze een grote fanbase die overlapt met de doelgroep die Steel Blue wil bereiken. Goldband kreeg de creatieve vrijheid om een werkschoen te ontwerpen die perfect bij hen past.
Teasefase: In de maanden voorafgaand aan de lancering werd de nieuwe werkschoen op verschillende plaatsen “geteased”. Er werd aandacht besteed aan het ontwerpproces op de sociale media van Goldband, Goldband droeg de schoenen voor het eerst tijdens een optreden op Zwarte Cross en de schoen werd besproken in een interview met De Volkskrant.
Lancering: De lancering vond plaats op 17 oktober tijdens een modeshow in de Bouwmaat in Den Haag. Niet toevallig de Bouwmaat waar de mannen vroeger hun gereedschap en spachtelputz kochten. Een select aantal media- en bouwinfluencers was aanwezig.
Na de lancering: Na de lancering is er een piek in de traditionele media-aandacht met aandacht in AD, FHM en Radio 538, Oor, SoundFlow en op social media dankzij de diverse bouwinfluencers. Hét moment om ook directe kanalen en POS-materiaal in de winkel van Bouwmaat te activeren.