EasyPark is een mooie klant op het snijvlak van tech en mobiliteit. De organisatie wijdt zich al meer dan 20 jaar aan parkeer innovatie, is aanwezig in meer dan 27 landen en 3.200 steden en kocht in 2021 Parkmobile aan.
Na een eerste samenwerking met EasyPark in 2021, werken we sinds begin 2022 op retainer basis voor de merken EasyPark en Parkmobile, in Nederland en België. Dit betekent dat we het hele jaar door verantwoordelijk zijn voor de lokale PR, content creatie, marketingadvies en crisiscommunicatie. We adviseren welk internationaal nieuws vanuit de groep we kunnen lokaliseren en verwerken dit in pakkende persberichten. We werken samen aan barometers met interessante interne data en voeren externe onderzoeken uit over het parkeergedrag van Nederlanders. Dit om media een interessante inkijk te geven.
De informatie kan worden gebruikt voor afzonderlijke artikelen over parkeren maar ook in grotere verhalen over mobiliteit. We pitchen CEO Marius Koerselman bij individuele journalisten en rubrieken om te praten over trends in mobiliteit en zijn rol als directeur van EasyPark Nederland. Het pitchen van de verschillende invalshoeken en woordvoerders leidt tot aandacht in zowel nationale als regionale nieuwsmedia als in vakbladen en lifestyle media. Onder meer publicaties in Het Financieele Dagblad, BNR en NU.nl.