Met Ayvens werkten we aan de opbouw van een nieuw merk in een markt die sterk in beweging is. We zetten in op het vergroten van de naamsbekendheid en positioneerden Ayvens als koploper in duurzame en flexibele mobiliteit.
Een belangrijk thema daarin is de invoering van zero-emissiezones, die het speelveld voor ondernemers ingrijpend veranderen. Om hierop in te spelen ontwikkelden we een langlopende PR-strategie waarmee we niet alleen de urgentie zichtbaar maakten, maar Ayvens ook positioneren als thought leader en betrokken partner voor ondernemers in transitie.
We creëerden een langdurige PR-aanpak van een aantal maanden rond de transitie naar elektrisch vervoer in de stad met onder meer:
- Een opmaat narratief en frame inspelend op het spanningsveld tussen ondernemers die de stad in willen en de invoering van zero-emissiezones
- Een onderzoek naar de perceptie en houding van ondernemers t.o.v. zero-emissiezones
- Een samenwerking met Spijkstaal over concrete oplossingen voor de last mile
- Eigen data, zoals TCO-berekeningen waarin elektrische bestelbussen in 2025 voor het eerst goedkoper blijken te zijn dan diesel
Dit alles in samenwerking met Roy Driessen, woordvoerder en eindverantwoordelijk voor de divisie bestelwagens bij Ayvens.
Dit resulteerde in onder andere:
- Publicaties in landelijke dagbladen, automotive bladen en duurzaamheidsmedia.
- Tot een PR-waarde van ruim 750.000 euro.
- En een bereik van miljoenen Nederlanders.
Deze strategie leverde niet alleen veel media-aandacht op, maar zorgde ook voor:
- Een stevige positie van Ayvens als thought leader
- Meer herkenning en vertrouwen in de markt
- Relevantie bij media, beleidsmakers en ondernemers