ALD Automotive is een wereldwijde speler in mobiliteitsoplossingen. Het concern, actief in meer dan 43 landen met ruim 1,7 miljoen voertuigen op de weg, werkt hard aan hun missie om de meest innovatieve en duurzame mobiliteitsaanbieder te zijn en hun positie als thought leader zowel binnen de branche als daarbuiten.
Counter Content werkt al sinds 2014 voor ALD Automotive. We doen onderzoek naar trends in mobiliteit zoals elektrisch rijden, Mobility-as-a-Service en de inzet van de e-bike voor woon-werkverkeer. De resultaten delen we onder meer met landelijke media en automotive journalisten.
Counter Content ontwikkelt daarnaast whitepapers, blogs en maandelijkse content over actuele (bedrijfs)ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid, innovatie en campagnes voor de website van ALD Automotive en de social mediakanalen. Ook helpen we mee bij het bedenken en uitvoeren van PR activaties zoals de eerste e-bike race waarin bekende Nederlanders de elektrische fiets op de kaart hebben gezet.
Wij zijn op zoek gegaan naar de ‘Meest EV-vriendelijke gemeente’ van Nederland. Dit om de positieve kanten van het elektrisch rijden extra voor het voetlicht te brengen. In 2022 ging de eer naar de gemeente Rotterdam. Het resultaat van deze samenwerking is een steeds hogere naamsbekendheid, een steeds krachtigere positionering als thought leader en een groot aantal publicaties in nationale en zakelijke media.