Biodiversiteit in de spotlights door de campagne ‘Maak grijs groener’

01 mrt 2021
by Counter Content
KesselsKramer project biodiversiteit Maak Grijs Groener

De campagne ‘Maak grijs groener’ van het bekende reclamebureau KesselsKramer voor de stichting Biodiversiteitsherstel richt zich op het verbeteren van de wereld. Het gaat namelijk niet goed met de biodiversiteit terwijl dit heel belangrijk is voor de balans in de natuur.

Veel mensen weten niet wat biodiversiteit nou precies is en waarom dit zo belangrijk is voor de wereld. Dat is waarom voorlichting over biodiversiteit zo belangrijk is. Biodiversiteit staat voor de verscheidenheid van plant- en diersoorten en de balans van al het leven op aarde. In Nederland is dit uit balans met als gevolg dat veel planten en dieren in hun voortbestaan worden bedreigd. En dat is ook nadelig voor een gezonde leefomgeving voor de mens. 55 procent van de bijensoorten zijn bedreigd, 46 soorten komen niet meer voor in ons land, en de afgelopen 130 jaar is 84 procent van alle vlinders uit ons land verdwenen. Grotere dieren als de otter, de korenwolf en de velduil worden ernstig in hun voortbestaan bedreigd.  

Wij waren blij dat wij deel mochten uitmaken van dit mooie project en verantwoordelijk mochten zijn voor de PR. De campagne heeft veel aandacht gekregen. Zo zijn er mooie publicaties verschenen in onder andere De Volkskrant, Trouw en het FD. Ook op de radio hebben we aandacht gekregen, onder andere in De Nieuws BV. Wij kijken dan ook met trots terug op deze succesvolle en leerzame campagne. 

Wil je meer weten over biodiversiteit of PR? Vraag het Tessa!

Counter Content © 2021
Call Now Button