Interview met een van onze experts bij TNS NIPO

19 feb 2015
by admin
Interview met TNS Nipo - Counter Content

Desirée van der Veen is Digital Innovation Consultant bij TNS NIPO. In deze rol houdt ze zich bezig met het ontwikkelen en implementeren van innovatieve onderzoekstechnieken, waaronder het product ThinkTank. Desirée adviseert de klanten van TNS NIPO, maar ook directe collega’s lokaal en wereldwijd, in de optimale toepassing van de ThinkTank-methodiek voor diverse vraagstukken.

Desirée begon bij TNS NIPO in 2007 als traditioneel kwantitatief onderzoeker, maar is zich steeds meer gaan specialiseren binnen de rol als Digital Innovation Consultant. Desirée heeft een achtergrond in de Economie, Toerisme en Vrije tijd, maar heeft hierna veel opleidingen gedaan richting mobiel en online marketing.

Counter Content stelde Desirée een aantal vragen. Wil jij in contact komen met deze expert? Laat het ons weten en wij kunnen jullie in contact brengen.

Welke ontwikkelingen in de toekomst hebben invloed op jullie branche?
Vanzelfsprekend is het de opkomst van diverse technologische ontwikkelingen die van invloed zullen zijn op onze branche. Enerzijds omdat, door de komst van bijvoorbeeld smartphones en wearables, onze respondenten steeds beter bereikbaar zijn. Altijd en overal. Daarnaast biedt deze techniek ons veel nieuwe mogelijkheden, zoals het gebruik van GPS, camera’s en diverse apps. We kunnen onze respondenten altijd en overal ondervragen, opdrachten geven, veel rijkere informatie vergaren. Maar in een wereld waarin iedereen het drukker lijkt te hebben moeten wij onze onderzoekstechnieken ook aanpassen.

Waar haal jij als Digital Innovation Consultant je kennis vandaan?
Ik volg met regelmaat nieuwe opleidingen, lees vaktijdschriften, bezoek congressen en houd concurrenten goed in de gaten. De laatste ontwikkelingen op online marketingvlak ontdek ik op diverse sociale media als Twitter en LinkedIn.

Wat was de mooiste gebeurtenis binnen TNS NIPO volgens jou?
Dat we lokaal in staat zijn geweest om binnen enkele maanden een project om te zetten naar een concreet product: ThinkTank. Een product waar niet alleen wij in geloofden, maar dat nu wereldwijd uitgerold gaat de worden als dé visie van TNS op online kwalitatief onderzoek.

Wat is de kracht achter TNS NIPO?
Het feit dat wij een visie ontwikkeld hebben. We beschikken niet alleen over de techniek zoals het platform en een mobiele app, maar we kunnen onze klanten op basis van ervaring ook adviseren in de juiste aanpak. We hebben een visie op datgene wat een online kwalitatief onderzoek succesvol maakt: de rekrutering, het stellen van de juiste vragen, moderatie en het leveren van visueel aantrekkelijke output met duidelijk toepasbare inzichten voor onze klanten.

Counter Content © 2018